Klätt om stolar

Jag har funderat och letat lite angånde tyger men i onsdags sa det verkligen klick!
Hade min dag på stan, för mig själv, och tog mig en promenad till Gårda Textil på Kungsgatan.
Visade bild på en stol, i min mobil för en tjej som funderade och sa:
-Är det till möbler alltså, då har vi några tyger i källaren.
Vi gick ner en våning och OJ vad mycket tyg. Hon gick raka vägen fram till en hylla och där var ju tyget!
Nu gällde det att räkna ut hur mycket jag behövde. Efter lite dividerande hit och dit så köpte jag några meter inkl lite stoppningsmaterial som jag kunde ha om kanterna för jag trodde att stoppningen som redan fanns kunde återanvändas.
Igår började jag mitt arbete och var så nöjd efter stol nr 1 så jag var bara tvungen att fortsätta.
Nu har jag gjort de 4 stolarna som redan hade tyg.
Det jag har nu är de två stolarna som inte hade någon stoppning alls. Skall se om jag kan göra om de två dynor jag köpt så att de passar stolarna, annars får det bli att köpa annat och sedan klä in med tyg som bara väntar på att få visa upp sig.
Här kommer bilder, steg för steg inkl jämförelse på gammalt och nytt:







Är sååå nöjd!

Vi har två stolar till, inte riktigt samma serie men de passar bra ihop med gruppen ändå.
Dessa har ingen dyna alls så det har jag fått skapa själv genom att ha köpt skumgummi. Bitarna var inte såpass stora som jag behövde så jag har sytt ihop två stycken till en sits. När det var klar så sydde jag på lakansväv. Sedan kunde jag börja sy själva stolsitsen och det var snitsit/svårt men jag är nöjd även på den biten.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0